Pracovní skupina pro rozvoj čtenářské gramotnosti 

Justina Danišová z Učíme se venku je obrovskou zásobárnou nápadů a inspirace k tomu, co všechno lze venku učit. Díky bohatým zkušenostem se i účastníci našich webinářů dozvěděli, že učit jazyky (včetně psaní, literatury a dílen čtení) venku je veliká zábava. Justina nás vybavila pestrou škálou aktivit i rad, co pro práci s dětmi venku nepodcenit a...

Inspiraci i rady, jak pracovat s dětmi se specifickými poruchami učení, přišli 6. května 2021 na webinář PhDr. Kamily Balharové načerpat nejen rodiče, ale i speciální pedagogové. Dostalo se jim praktických tipů, jak těmto dětem pomoci a co nejefektivněji poruchy kompenzovat. Nechyběly tipy na knihy určené dětem, ale i na odbornou literaturu.

Dítě by mělo zažít dobrý pocit z toho, že samo přečetlo knihu. Důležitý je pozitivní zážitek z četby. Neměli bychom odpírat dětem knihy, které jsou jim tematicky blízké (Star Wars), ale my sami je považujeme za brak, vyhněme se knižnímu snobismu. Inspiraci lze hledat třeba v aplikaci ČTENÁŘSKÝ METR. Při výběru kvalitních a aktuálních knih nám...

V předčtenářském období je zásadní, aby dítě začalo vnímat knihu jako každodenní součást života. Není nutné po dětech vyžadovat, aby knihu měly spojenou se zklidněním ve chvíli, kdy je jim předčítána. Kniha může naopak vybízet k pohybu, nebo ho doplňovat, může inspirovat k tvůrčí činnosti. Můžeme s ní procvičit barvy, dny v týdnu, zvířata. Jak...

O fenoménech současné čtenářské kultury přijel 23. září 2020 do Čáslavi besedovat s pedagožkami a knihovnicemi prof. PhDr. Jiří Trávníček M.A. z Ústavu pro českou literaturu AV ČR.

Diskutujte s dětmi o tom, co vidí a co sdílí na internetu!
Webinář nazvaný "deFacto - Metodika pro mediální vzdělávání mládeže" představil pedagogům i knihovníkům zajímavý projekt Městské knihovny v Praze, díky jehož metodice mohou učitelé a žáci hlouběji proniknout do problematiky nástrah, které na nás na internetu čekají.
Metodika je volně...

Ve středu 12. února 2020 náš seminář poprvé navštívily také paní knihovnice z regionu.
Cílem tohoto semináře byla totiž mimo jiné podpora propojení formálního a neformálního vzdělávání. S nápadem zapojení knihovnic do seminářů MAPu Čáslavsko přišla Mgr. Lucie Macháčková, metodička malých knihoven z Městské knihovny v Kutné Hoře. Paní Macháčková...

CHYBÍ OBRAZ = CHYBÍ PŘÍBĚH. Velké díky patří Martinu Hakovi, který nám na svém semináři Vypravěč ve škole - příběhy ve výchově a vzdělávání nechal nahlédnout pod pokličku umění tvořit poutavý příběh šitý na míru posluchačům od předškolního věku výše.
Pomohl nám uvědomit si, že "čtenářská gramotnost je vlastně skříň plná úžasných věcí, bez kterých...