Rozvoj čtenářské gramotnosti

Ester Stará ve čtvrtek 17. 3. 2022 doporučila pedagožkám z předškolního a prvostupňového vzdělávání, jak efektivně pracovat s jejími knihami při výuce českých dětí, tak i žáků s OMJ.
Paní Stará je nejen spisovatelkou, ale i pedagožkou v inkluzivní škole, speciální pedagožkou a logopedkou. Všechny tyto faktory ve svých knihách zohledňuje a dala všem...

Justina Danišová z Učíme se venku je obrovskou zásobárnou nápadů a inspirace k tomu, co všechno lze venku učit. Díky bohatým zkušenostem se i účastníci našich webinářů dozvěděli, že učit jazyky (včetně psaní, literatury a dílen čtení) venku je veliká zábava. Justina nás vybavila pestrou škálou aktivit i rad, co pro práci s dětmi venku nepodcenit a...

Inspiraci i rady, jak pracovat s dětmi se specifickými poruchami učení, přišli 6. května 2021 na webinář PhDr. Kamily Balharové načerpat nejen rodiče, ale i speciální pedagogové. Dostalo se jim praktických tipů, jak těmto dětem pomoci a co nejefektivněji poruchy kompenzovat. Nechyběly tipy na knihy určené dětem, ale i na odbornou literaturu.

Dítě by mělo zažít dobrý pocit z toho, že samo přečetlo knihu. Důležitý je pozitivní zážitek z četby. Neměli bychom odpírat dětem knihy, které jsou jim tematicky blízké (Star Wars), ale my sami je považujeme za brak, vyhněme se knižnímu snobismu. Inspiraci lze hledat třeba v aplikaci ČTENÁŘSKÝ METR. Při výběru kvalitních a aktuálních knih nám...

V předčtenářském období je zásadní, aby dítě začalo vnímat knihu jako každodenní součást života. Není nutné po dětech vyžadovat, aby knihu měly spojenou se zklidněním ve chvíli, kdy je jim předčítána. Kniha může naopak vybízet k pohybu, nebo ho doplňovat, může inspirovat k tvůrčí činnosti. Můžeme s ní procvičit barvy, dny v týdnu, zvířata. Jak...

O fenoménech současné čtenářské kultury přijel 23. září 2020 do Čáslavi besedovat s pedagožkami a knihovnicemi prof. PhDr. Jiří Trávníček M.A. z Ústavu pro českou literaturu AV ČR.

Ve středu 12. února 2020 náš seminář poprvé navštívily také paní knihovnice z regionu.
Cílem tohoto semináře byla totiž mimo jiné podpora propojení formálního a neformálního vzdělávání. S nápadem zapojení knihovnic do seminářů MAPu Čáslavsko přišla Mgr. Lucie Macháčková, metodička malých knihoven z Městské knihovny v Kutné Hoře. Paní Macháčková...