Články aktuality 4

S mladší polovinou našeho ansámblu Divadelního festivalu základních škol (2.-4. ročník ZŠ Husova, ZŠ Sadová a ZŠ Žleby) jsme se vydali navštívit Divadlo DRAK . Navštívili jsme jejich Labyrint, kde jsme mohli nahlédnout pod pokličku toho, kdo všechno se podílí na tvorbě divadelní inscenace, seznámili se s různými divadelními profesemi a možná...

Autorky projektu Molekuly čtení představily v úterý 11. 2. pedagožkám místních škol koncept, který má velký potenciál motivovat děti ke čtení, inspirovat pedagogy a být jim oporou v podpoře začínajících čtenářů. Formát žánrově i tematicky pestrých autorských knih, od obrázkových beze slov po ty s krátkými texty, v zahraničí již dobře funguje a nyní...

Přípravy Divadelního festivalu základních škol jedou na plné obrátky. 6 škol, 6 ochotnických souborů a 6 divadelních her o našem regionu. Těšíme se na vás 12. června v čáslavském Dusíkově divadle a 14. června v zámeckém divadle na Kačině.

Na konci ledna jsme nejen pro pedagogy škol zapojených do implementační aktivity "Vyvážená inkluze-rozvoj potenciálu nadaných dětí" uspořádali workshop nazvaný "Diferenciace jako cesta k úspěchu každého žáka". Setkání plné inspirace, tipů a praktických ukázek jak pracovat s různorodostí ve třídě a jak pomocí diferenciace vytvořit prostředí, kde...

Exkurze do centra neformálního vzdělávání SFÉRA v Pardubicích byla zkrátka a jednoduše dechberoucí. Neumíme si představit bytost, která by v labyrintu poznání a "jak na to" strategií nenašla své místo. Výpravu na toto úžasné místo jsme podnikli na základě podnětu Pracovní skupiny MODIFO (podpora moderních didaktických forem vedoucích k rozvoji...

Setkání ředitelek a ředitelů škol se zástupci Středního článku podpory MŠMT se konalo 10. října v čáslavském Hotelu Grand. Především začínajícím ředitelům, ale i zřizovatelům škol nabízí adresnou metodickou pomoc s celou škálou agend, např. legislativou, pracovně právní problematikou, rozpočtem, financováním, výkaznictvím a statistikami, řízením...

Školy zapojené do projektu "Rozvoj potenciálu nadaných dětí" byly v průběhu září poprvé navštíveny mentorkami projektu SYNAPSE. Společnými silami by měli v následujících měsících vytvářet koncepci s konkrétními kroky, které pomohou školu vést správným směrem na cestě k podpoře nadání a vyvážené inkluzi.